Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Sabtu, 25 Ogos 2012

PeRtAnYaAn

Assalammualaikum...

Petang tadi adikku dah dihantar balik ke asrama... sedih je dia...maklum la satu keluarga hantar dia. Bila tengok dia, aku teringat diri aku, diri aku masa aku di tempat dia... saat2 itulah aku berusaha gigih untuk tak menitiskan air mata, bukan senang tau... Tapi pengalaman itulah yang menjadikan aku sseorang yang tidak dimanjakan...dan aku harap adik pun sama, dapat berdikari dan pandai bawa diri.

Tiba2 teringat soalan yg adik tanya kat aku sehari sebelum,
"dulu, angah tak takut ke naik motor sorang2 pergi sekolah?"

Apa2 pun sblum membebel lebih lanjut, aku akan terangkan beberapa fakta dengan ringkas :
- aku mula naik motor sensorang pergi sekolah masa di tingkatan 5
- jarak sekolah dlm 8 km, dan ambil masa lebih kurang 30 minit @ 45 minit (ikut kelajuan & keadaan trafik light)
-  ada lbih kurang 8 trafik light (sngt mnguji ksabaran bla smua merah)
- brtolak pkul 6.30 pg
- jalan sngt sunyi tpi di meriahkan dngan lampu kereta je.
- orang kata jalan depan hospital agak seram (tpi stkat ni bg ak biasa je, sb kereta sntiasa bnyk)
- klau moto rosak memang sakit.... kalu pg, ayah la jd mangsa. kalu tengahari/ptg sendiri tanggung ma...



Sebenarnya bagi aku, isu takut sb jln sunyi tak timbul langsung dalam kes ni. Sebabnya, aku tak ingat bila aku ada rasa takut bila aku nak pergi ke sekolah, tapi isu penat amat2 harus d'titik beratkan...memang penat kak oii, bla ko jmpa katil, ko dh xingt ap dh...tido je keja ko tapi yg penting xda la stress...masa orang xleh balik ko boleh balik...masa orang 'prep' ko boleh kuar jln2 ngan family ko.hahahhaha. Dia tnya bukannya apa, msti nk pujuk mak xnak dok asrama la tu...hahhaha...jangan risau...aku tau mak xkan bg...hahahhaha (gelak jahat).

p/s : Sempena masih di bulan Syawal ni, saya Zulaikha binti Sabri (penulis/tuan punya Blog ini) nak mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin kepada semua. Terlanjur kata, Tersalah bicara harap dimaafkan. 

Salam Sayang : xxx_zuezue