Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Selasa, 31 Mei 2011

NuR kAsIH tAnGgUh

Dari cuti sem ari tu lgi ak ngan Ana dh rncang nk tngok Nur Kasih The Movie
 sama2 n siap plih trikh ari lg utk g ngok wyang kt Sunway tpi sygnya kna tngguh esok, sbnya kna gnti klas....
GANTI KELASS??
 mcm xcaya je first week kna gnti klaskn...hahahhahahha....
smuanya krna Pn.xxxx (sespa  diploma writing part 3 tau la)....tpi ak dh fhm sngt dh prangai dia so ak mcm dh tak kesah sngt..hahahhahaha...tpi pa yg mrungsingkan ialah...
sbjek bel kli ni mkin ssah...shnggakan ak bleh lost skjap, fkir tah pape...sb otak mcm ssah je nk trima apa yg bkal ak bljar nnti.....tetba trsedar....
yg ak kna trima apa gak cbran yg mndtg....
insyaAllah
 ak bleh..tpi ati kcil still tkut...tah mcm mna nk pjuk lgi dh.... pape pn rncngan hnya trtangguh bkn cncel k..sok, lau xda hlngan ak ngan Ana akn kuar g tngok Nur Kasih The Movie..hope d'prmudahkan sgla urusan....





: xxx_zue zue

Ahad, 29 Mei 2011

GaMbAr vs TuGaS

Ak bru je slesai mnjlnkan tgas mnjga lalu lntas tdi..hahahahaha...
skit pipi ak sb asyk kna snyum n angguk...hahaha tpi xpa  snyumkn 1 sedekah...
tdi da gak pkir nk ambil gmbr time pkai full U
 tdi tpi mcm trlupa plak...
dh sdang elok mnikmati kslesaan ats ktil ni bru tringat tntang niat ak tu..huhuhuhuhu...
nmpak sngt ak hnya pkir nk jlnkn tgas je n mls nk pkir bnda lain...
wlaupun dh 1 sem ak jdi kmander, gmbar yg ak pkai full U msih xbnyak...
lau da pn owg lain yg ambik gmbr tu n bkn dri sndri......
sbnarnya ak ska tngok dri ini pkai full U.
 sb rsa bngga tu tba2 mngalir dlm dri ini..
(bkn nk kta diri ni bgus sngt)
 tpi entah la....smngat kot...
hahahahha...
sem ni mrupakan cbran bsar buat ak utk mnjalani hdup sbgai seowg kmander....
dh mcm2 kmungkinan yg da dlm kpla otak ak skrang tpi  ak cba pjuk hati....
.insyaAllah..
smuanya akan ak lalui dngan tenang n tabah...
doakan k...





xxx_ zue zue


Selasa, 24 Mei 2011

PeNaNgAn ReSuLt KaH...??

























hahahhahaha...kowg msti pelik kan?, tetiba plak ak prsan cntik kt ats tu......lantak la kowg nk kta apa, ak sbnarnya tngah bosan sngat2 sb tu gmbar2 kt ats trcipta tmbahan plak ak xda gmbar yg bru utk di ltak kn di fb ksyangan ak tu...tu la tetba ak brposing mcm owg gler kt ats tu...huhuhuhu...

puas ak pkir n belek2 pa yg ptut...klau kowg ase myampah ngok gmbar kt ats tu, ak mntak maaf...sesngguhnya ak ngah bosan sngt skrang ni...uwahahahha....



lot of love: xxx_zue zue

Isnin, 23 Mei 2011

TuLuS mElAnGkAh......

Melangkah mengenal khidupan alam yg penuh ranjau dan onak duri tanpa sedikit memandang kebelakang tapi hati kecil tetap bertanya apakan mereka disekeliling mendengar jerit pedih hati seorang insan lemah ini...mnangis dikala kesunyian, mengetahui omongan kosong yang brlagu dibelakang. mungkin hati banyak memikirkan benda yang tak mungkin terjadi atau hati ini banyak bersangka buruk berbanding baiknya.

Hati manusia memang begitu, tapi salahkah jika ada niat mencuba memperbaiki diri dari bersangka buruk mengenai yang lain? hati sakit mengenangkan kisah lalu, kisah yang belum ada jalan penamat selagi diri ini masih berdiri tegak melangkah dengan penuh yakin.

Betul kata orang, semuanya bergantung pada diri sendiri bagi menilai yang mana satu jalan yang harus dipilih. Buruk dan baik keputusan yang bakal menjadi penentu adalah bergantung pada diri kita dalam melukis corak warna dalam kehidupan ini yang penting apa yang bakal dilakukan kita tidak melanggar apa yang dilarang oleh DIA yang ESA.


Dari Hati Yang Ikhlas : xxx_zue zue

Rabu, 18 Mei 2011

cUtI nAk HaBiS.....

Salam buat smua yg sudi mmbaca post2 kt sni,
 post kli ni bkn psal ak nk smbung crita yg msih blum ada pngakhirannya tu tpi nk cite skit sal idup ak kt umah ni. ak xtau la berat ak dh naik ke blum tpi ak ase mcm dh naik...ye la asik dok umh je.
 kuar pn kadang2, tu pn klau mak ayah ajak kuar la sb skrng 
ak idup tnpa moto..huhuhuhu...dh lma xbwak moto, tah apa la rasanya klau tetba dpt bwak kn? 
rndu plak nak kuar jln2 bwak moto mcm dulu2. 
sb kn bosan dok umh, tu la tetba kuarnya cita jiwang2 karat tu....
prcubaan yg entah 
buat keberapa kali tpi cbaan kli ni ak nk tlis bg hbis sb ak dh da idea 
cuma mls nk mnulis je...hahahahhahahaha....ak ni nma je amik diploma penulisan tpi mls nk mnulis..
mcm mna tu??  
k la smpai sni je la post kli ni...
lau da msa nnti ak post bnda lain plak...hihihihihi... 
kt bwah ni da gmbar ak ngan toto, gmbr ni msa kemas bilik pg tdi...hahahhahaha...xda keja sngat,
 tu yg jdi cm tu...
bye2!!


nk prsan comel jap..hahhaha

brangan pkai burdah kononnya....



xxx_zue zue

Ahad, 8 Mei 2011

diLeMa CiNtA LiYaNa

(Episod 2)



liyana termenung, di fkiran trbayang-bayang muka Anis yang menangis dihadapannya kerana kecurangan syafiq. liyana tak tahu sama ada dia prlu brsimpati atau brgmbira dngan brita yg bru dia dngar sbntar tdi.
"apa yg difikirkan tu?, buku kat depan bukan utk prhiasan  cik yana..," bahu liyana terangkat sedikit kerana trkejut dngan suara ikhwan. dia memndang ikhwan dngan mata yg tajam.
"skrang dh pukul brpa?, bnyak lgi krja yg ak bleh buat tau dri tnggu kau kt sni,"
"ok,ok..dah dah la tu...nah buku kau, assignmnt group kita, ak dah hntar tdi..puas hati?,"  liyana senyum dan terus mengambil buku yang berada di tangan ikhwan. sepanjang empat bulan liyana cuba menjauhkan diri drpada syafiq, ikhwan kawan syafiq makin rapat dngan liyana. mulanya sbgai orang tngah utk mnyatukan kembali liyana dan syafiq tapi makin lama ikhwan seolah berputus asa malah menjdi makin rapat dngan liyana. liyana pula tidak kisah krna sblum ini mreka prnah sama-sama terlibat dlm satu prgram anjuran kelab pnulisan. liyana dan ikhwan sebenarnya sering bergaduh disebabkan perkara yang kecil tetapi yang peliknya mereka boleh brkerjasama dngan baik, mngkin salah satu sebabnya ikhwan sering menjadi air dikala liyana sedang menjadi api.

“jom pergi makan, aku tak makan lagi la…,” Ikhwan buat muka seposen, ‘cis, mamat ni smpat lagi nak mntak smpati aku. Bengang dngan dia tak abis lagi, nak ajak aku pgi makan plak. Ish, tpi tak pa jgak sb ak pun tengah lapar ni…’ fikir liyana.
“erm…jom la,” jawab liyana.  Ikhwan senyum sampai ke telinga. Liyana dn Syafiq berjalan beriringan sambil berbual mesra. Tanpa mereka ketahui, ada yang memerhati mereka dari jauh dengan perasaan yang marah.

Pintu bilik dibuka perlahan, takut Anis terjaga daripada tidur yang lena. Liyana tidak mahu mengacau Anis kerana semalaman dia menangis kerana melayan perasaannya. Liyana pun tidak pasti bila Anis terlelap di katilnya, dan apabila sedar keesokkannya untuk sembahyang subuh dia lihat Anis masih nyenyak tidur dengan kain sembahyang yang dipakainya. Begitu sekali kesan keretakkan hubungan Anis dan Syafiq sehingga dia turut berasa simpati. Liyana memandang Anis sekilas lalu membuka komputer riba miliknya yang berwarna hijau untuk memulakan tugasan yang dia baru dapat tiga hari yang lepas. Sudah lama rasanya dia bertangguh, risau juga kalau tidak dapat menyiapkan sebelum tarikh hantar minggu depan. Setelah sejam mengadap komputer, Liyana menoleh pandangannya kearah Anis. Anis masih tidak bergerak dari tidurnya, ada gusar dihati Liyana kerana Anis bukanlah seorang yang suka bangun lambat walaupun dia terpaksa tidur lambat. Liyana berjalan kearah katil Anis.
“Anis…Anis…bangun la…dah pukul 11 dah ni…,” panggil Liyana lembut
“erm…kepala aku pening la…,” perlahan kedengaran suara Anis, tetapi berjaya ditangkap butiran kata-katanya. Seperti terkena renjatan elektrik, Liyana bangun untuk mendapatkan katil Anis. BUK!!
“aduh, sakitnya kepala aku…lupa pulak katil ni dua tingkat,” rungut Liyana. Terdengar suara Anis ketawa. ‘hantu punya budak, demam demam pun sempat lagi ketawa kat aku..,’
“demam aku bukannya teruk sangat sampai kau nak kena hantuk kepala kau kat katil tu…pening sikit je la…makan ubat kebah la…,” Anis senyum melihat Liyana mengosokkan kepalanya dengan muka yang masam.
“dah makan ubat belum?,” tegas suara Liyana. Anis menganggukkan kepala, lantas menutup mata bagi menyambung tidurnya. Liyana sambung membuat kerjanya yang tertangguh tadi. Tidak sampai seminit, lagu ‘Bila Cinta’ nyanyian Gio lantang berkumandang. Liyana pantas mematikan telifon bimbitnya bila melihat nama Syafiq terpapar di skrin. Muka liyana muram.

“aku sayang kan kau Yana, aku mengaku aku silap sebab sebelum ni aku tak hargai apa yang kau buat kat aku, perhatian kau terhadap aku…,” tergamam Liyana bila mendengar pengakuan Syafiq pagi tadi. Selepas menemani Ikhwan, Liyana mendapat SMS mengatakan Syafiq kemalangan dan sedang berada dalam keadaan yang kritikal, sedang dia menanti bas untuk ke Hospital tangannya ditarik Syafiq untuk masuk ke dalam kereta dan Syafiq membawanya ke Tasik Shah Alam. Belum pun sempat dia melepaskan kemarahan di atas semua kebohongan yang telah Syafiq lakukan keatas dirinya, dia dikejutkan dengan pengakuan Syafiq. Sungguh Liyana tidak menyangka perkataan yang dia tunggu-tunggu sebelum ini keluar juga dari mulut jejaka yang pernah buat dia separuh gila dulu tapi semuanya dah terlambat. Liyana senyum sinis, saja mahu menyakitkan hati Syafiq. ‘lakonan bermula Yana, biar dia rasa,’ getus hati Liyana.
“senang sungguh perkataan sayang tu keluar dari mulut kau, habis si Anis tu kau nak campak mana?, siang malam dia menangis sebab kau…,” Liyana merenung tajam, Syafiq menunduk seolah-olah seorang pesalah yang sedang mengaku kesalahannya.
“ aku anggap Anis kawan, tak lebih dari itu…,” tegas Syafiq, mahu menyakinkan Liyana. ‘ish...kecik besar kecik besar je aku tengok mamat depan aku ni, ada jugak yang makan pelempang kang…,’ Liyana mengigit bibir, geram. Liyana mengalihkan pandangan kearah tasik dihadapannya. ‘nasib baik tempat ni stategik, boleh aku campak marah aku ni jauh-jauh,’
“erm…kawan ye Encik Syafiq….kawan…ada ke kawan panggil sayang dalam SMS?, dah tu dalam FB in a relationship with Anis Syuhada Syuhaimi…ajaran sesat mana yang kau guna pakai sekarang ni?,” padangan Liyana masih kearah tasik yang indah di depan. Sakit hatinya, ingin memandang Syafiq.
“okay..aku mengaku aku salah…, aku salah dalam menilai perasaan aku…sejak kau jauhkan diri dari aku. aku jadi tak tentu arah. Aku sayang kan kau Yana…itu aku pasti…,” Syafiq meraih tangan Liyana bagi meyakinkan gadis itu. Liyana terkejut. ‘aik..main pegang-pegang pulak mamat ni…ini sudah lebih…ingat nak buat filem hidustan ke main pegang-pegang ni,’ pantas Liyana menarik tangannya dengan kasar. Syafiq tergamam.
“dah la Syafiq, dah terlambat untuk kau mengaku apa-apa kat aku sekarang. Aku nak balik, banyak lagi kerja yang aku kena buat,” sempat lagi Liyana menghadiahkan jelingan maut pada Syafiq. ‘amik kau…, Rika Sumanto pun kalah tau dengan jelingan aku ni,’
“aku hantar kau…,” Syafiq menawarkan diri.
“eh…aku rasa baik tak payah, aku tak nak gunung berapi meletus buat kali pertama kat Malaysia ni…,” kata Liyana yang merujuk pada dirinya sendiri yang sangat benci dengan apa yang telah Syafiq lakukan, Liyana terus berjalan tanpa melihat Syafiq lagi, dalam hati Liyana amat lega kerana Syafiq tidak mengekorinya.

“erm..tak kan siap kerja tu kalau kau dok merenung laptop tu lama-lama…,” lamunan Liyana terhenti, Liyana hanya tersenyum melihat Anis berjalan perlahan keluar dari bilik. ‘kalau la Anis tahu apa yg brlaku tadi….,’ Liyana mengetap bibir, takut bercampur geram.



Liyana sedang leka membaca nota yang diberi Ikhwan di perpustakaan hingga tidak perasan akan renungan Ikhwan terhadapnya.

“lepas…kita makan semalam kau pergi mana?,” tergagap Ikhwan bertanya, dia mahukan kepastian kerana kata Liyana dia mahu siapkan kerja yang masih bertangguh di rumah tapi apa yang dia nampak di tasik semalam betul-betul menguji kesabarannya. Liyana dengan Syafiq berdua di tasik, kalau tidak kerana Aiman ada bersamanya ketika itu, entah apa nasib Syafiq kerana dia betul-betul geram melihat mereka berdua ketika itu. Ia, dia mengaku dia menyukai gadis itu dan perasaan cemburu akan ada bila melihat Liyana bersama lelaki lain terutama Syafiq. Arh..tapi untuk berterus terang, dia rasa ini bukan masa yang sesuai.

“aku keluar dengan Syafiq…ada hal sikit,” kata Liyana selamba, matanya masih mengadap nota yang ada ditangan. Muka Ikhwan berubah.
“kau masih ada hati dengan dia ke?,” laju soalan itu Ikhwan tujukan kepada Liyana, Liyana memandang Ikhwan tajam. ‘pa hal pulak dengan mamat ni…, tanya soalan yang aku tak suka nak jawab…,”
“kalau aku masih ada hati dengan dia kenapa?, kau ada masalah ke?” Liyana sambung membuat tugasnya tanpa langsung memandang kearah Ikhwan. Ikhwan meninggalkan Liyana tanpa salam seperti selalunya.



p/s : cerita ini mrupakan smbungan crita 'CintA DalAm HaTi' yg prnah sy post di blog ini n note kt FB. ats prmntaan rmai, crita trsbut dismbung lgi mnggunakan tjuk yg lain iaitu 'DiLeMa CiNtA LiYaNa'. Lau nk thu apa kptusan yg bkal dibuat Liyana tnggu episod 3 plak k...slamat mmbca... 



: hasil karya Zulaikha Sabri (zue_zue)

Selasa, 3 Mei 2011

CuTi o... cUtI....

Dngar je cuti hmpir tiba, 
ak la owg prtama yg giler sb hppy sngt smpai 3 mnggu awl
 ak dh pkir cm na nk blik, nk naik apa n sume2 yg ptut...hahahahaha..tpi bla dh da kt umah bosan la plak xtau nk uat pa. 2,3 hari awal ak bka intrnet smpai 1 ari lmanya. nsib lptop xuat hal.
 pstu khatam movie DC n pstu khatam episod khas dia kt http://dctp.ws/.
 smpai smuanya ak bka n belek...hehehehhee (bosan pnya psal).
 bla dpt je kuar ngan fmly ak dh mla cari Popular sb time ni la ak nk kna cri bhan utk xmmbosankan ak spnjang ak dok umh n akhirnya ak uat kptusan utk bli nvel bla DC vol 72  
msih blum da kt psaran Mlysia ni..hehehehehe...
 n ari ni ak msih xtau nk uat apa...
sb smlm ak bru abis bca novel yg ak bli ari sbtu ari tu...hai..
sngt pntas bkn..hahahahha..sb tu ak mls nk bli novel sb skli ak bca smua owg xleh 
gnggu ak smpai la ak abis bca mlah FB pn xleh gnggu ak..hahahhaha...
wlaupn hal yg sama brlaku lau ak bca DC, xlah truk sngt sb DC xtbal cm nvel n ak mls nk feeling2 ni...sb bla ak bca nvel ak pnya feel trlebih thap bleh msuk tnjung rmbutan...
nsib dok umh sowg2 lau da adk ak, mau nya dia perli ak..hahhahahahhaa..
.tpi da ak kesah..., skarang ak msih mncri idea pa yg ptut ak uat tuk ari ni...
idea come to me honey.....hahahaha

ni lah novel yg brjya mncuri ati ak yg ngah bosan ni....



xxx_zue zue