Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Isnin, 23 Julai 2012

PuAsA & PuLaNg

Assalammualaikum...,
Salam Ramadhan buat semua muslimin dan muslimat...tup...tup..tup.. sudah lengkap tiga hari aku berpuasa..., hari pertama bersama keluarga, kedua disamping assignmnt dan hari ini di samping kawan-kawan Akaunku yang bakal tamat belajar disini.. (ermmmm....sedih...T_T).
Walaupun hanya sehari dapat berbuka bersama keluarga, aku gembira...melihat kegembiraan mereka...jujur aku katakan yang sepanjang aku belajar di Shah Alam ni, aku tak pernah balik Kedah awal puasa...aku balik biasanya di hujung puasa, pakej sekali cuti raya...alasan penat!!, ye la...perjalanan balik ambil masa 5 jam, tapi dapat dok umah 2 malam je...erm tapi kali ni aku balik, aku dapat 2 1/2 malam....kira ok la tu...n macam biasa bila masa nak balik Shah Alam je...hati berat....semua lagu syahdu je main dalam kepala otak ni...nasib ak asyik fikir pasal assignmnt yang berlambak...jadi 'kureng' sikit la...


Sem ni menjadi sem yang sangat sebok bagi aku, kadang-kadang aku terfikir....bestnya kalau dapat cuti ni... cuti dengan hati yang aman...sebab banyak sangat benda yang aku nak kena fikir, buat keputusan dan macam2 lagi lah...tegas salah...tak tegas salah....sekarang senang aku malas nak layan yang suka uat hal ni... pape tak betul datang je tanya aku...senang...kalau betul salah, aku betulkan...kalau aku yakin aku betul...dan ko masih tak dapat menafikan yang aku betul...aku akan teruskan dengan keputusan aku... susah nak layan semua kepala.

# aku masih belajar membuat keputusan dengan betul dan tak menyesali dengan apa yang aku dah tetapkan/ lakukan


ermmm...memandangkan aku balik di awal bulan puasa, sudah semestinya aku bawa bekal....nak tau apa bekal aku...?

jeng.....jeng....jeng.....

SERUNDING DAGING & SAMBAL IKAN BILIS.....yum....yum...yum.... :D

terima kasih buat mak saya yang sangat...sangat....sangat....sangat....sangat...saya sayangi kerana telah menempah serunding kat kawan dia dari Kelantan (Kelantan tau...!!) dan sudi membuatkan saya sambal ikan bilis yang sangat....sangat.....sangat.....sangat....sangat....sedap!!  disamping membekalkan saya dengan milo & biskut takut saya tak ada makanan kat sini.... (terima kasih kat ayah saya juga...yang sangat...sangat...sangat....sangat....sangat...saya sayangi :P)



yang benar :
xxx_zue zue



Sabtu, 7 Julai 2012

Jalan-Jalan

Assalammualaikum semua....,
semalam bersamaan 7 Julai 2012 aku keluar g Times Square ngan kawan2 SMT Sungai Petani 2...wah!! best sangat walaupun jauh dari kolej kediaman aku.... tapi masa pergi my bro antar naik moto kwn dia yg bising nk mampus tu tpi yg pnting laju... (thanks to en abg solihin ku syg) n dia antar ak smpai KL sentral je...pastu ak kna naik Monoral g TS...ok la tu...
 Smentara nak tnggu kwn2 aku smpai kt TS, ak ngan abg g mkn dlu...(ak lupa la nma kedai tu, n first time ak mkn kt stu) n smpai TS...ak ngan kwan2 ak zafirah, harnizan & Qultaz g jln2 g makan kt KFC.. (huhuhu...mkn lagi) n tngok2 barang smbil smbang2...xda apa sngt pn..besa2 je....tapi moment ngan diowg tu yg pnting...stelah hampir 2 tahun lebih tak berjumpa akhirnya gathering kami berjaya dilaksanakan juga wlaupun sowg lost contek (adhwa aka cik lat) n sowg ada hal (syanul aka syan)....klau nk tau ni la group ak msa tngkatan 4 & 5....kwan susah senang, gosip  kena marah ngan cikgu....smua la... sebenarnya ada lagi dua owg ilah ngan zarina tapi ilah tengah belajar kat UiTM kedah n zarina dah keja kat plaza tol pineng...so kami2 ni je yg sesat kt KL...jdi dh alang2 ramai kt sni tu buat la gethering.....

Dlm pukul 5 ptg ak kna brtolak balik, kali ni abg ak x ambil jd kna blik sndri... naik monoral g KL Sentral blik, n naik bas blik PKNS...pstu tukar bas g blik puncak plak...mang tido la ak dlm bas tu.... balik2 umah je smua owg xda..yg ada pun adik junior aku si zuria je...memang sunyi la rumah...tak pasal2 si zue tu kena layan ak...hahahha...nasib la...

baru je nak lelap mata, si syira osman pn balik....ak smpat jawab soalan dia dri blik je...pastu ak dah tak sedar dah...zzzzz


ari ni syira osman ngan si zuria dok ajak ak g pasar pagi...arhh...tak larat ak nk ikut...jdi ak dok umah je...sorang2 plak tu..umah sebelah pun smua ikut rmbongan psar pg tu...hahhahha have fun kowg..!!

p/s: gambar ad kat zafirah....erm...dok tnggu dia post kt fb ni..


xxx_zue zue

Rabu, 4 Julai 2012

PeRjAlAnAn KeHiDuPaN

Sejak masuk2 sem ni...banyak betul yang menguji kesabaran aku hinggakan aku terpaksa berperang di dalam diri untuk terus bersabar atau serang je menggunakan bahasa yang ada dalam kamus baran aku... Tapi Alhamdulillah...setakat ni baran aku jarang menang...kalau menang pun hanya seberapa ketika atau di masa2 yang tak sesuai... 
Oleh sebab itu, kalau aku marah aku diam...aku takut aku akan menyesal kalau aku mengeluarkan kata-kata dan seterusnya otak aku tidak mampu mengawal perasaan yang memberontak.

Buruk pasal diri aku ialah, aku tak suka pujuk orang yang merajuk bagi sebab yang remeh sedangkan aku ada hal yang lebih penting dari itu untuk diuruskan... (mungkin ini bagusnya aku single).

Tapi yang aku tak suka...walaupun aku buat tak tahu, biasanya otak aku berjalan dan menyelar diri sendiri. dan akhirnya aku kata... "biarlah sehari dua lagi..." tapi tetap aku fikir apa?, mengapa? dan Kenapa? tingkah lakunya seperti itu... serabutkan otak aku ni...?