Ahad, 29 Oktober 2023

My Wattpad Stories

 Assalammualaikum, 

Aku tak tahulah masih ada ke orang yang sudi baca post di sini?, 

rasa macam sunyi ja 😅

Cuma aku saja ja la,

masih post di sini dengan anggapan positif yang masih ada yang membaca,

tak ada pun tak apa, 

biarkan aku bersama angan-angan aku😜

sebab blog ni macam kepingan memori hidup aku sedari usia 18 tahun?

tak silap la aku mula buka blog ni masa umur 18 tahun...😎

dan tiada satu post pun yang aku padam,

walaupun aku rasa macam...

'ehhh, kau dah kenapa post benda ni?, 

kenapa ayat kau macam ni?,

 malunya, kau dah kenapa oii'

eh ada kot satu, dua macam tu yang aku padam,

yang lain masih di sini,

dan sesekali aku akan baca bagi menggamit memori silam,

rindu woiii😭

Aku sekarang sedang usahakan untuk memberikan bab penamat pada tulisan-tulisan yang bertangguh,

banyak sebenarnya,

 ada lebih kurang 3 cerita? atau lebih?

dan semuanya tiada penamat,

tergantung, sepi bertahun-tahun...

sebab idea block.

Padahal aku ada ja sinopsis yang aku dah buat untuk tahu hujung pangkal cerita,

nota tentang watak dan perwatakkan,

tapi masih... begitu kesudahannya

Isu besar aku semenjak diploma dulu,

sehingga aku pernah isukan pada lecturer aku sendiri yang juga merupakan penulis novel,

tapi tu lah tu, masih tiada ubatnya. 

sehinggalah akhir tahun lepas aku pergi Umrah, 

entah mana datang ilhamnya, 

antara doa aku depan Kaabah ialah

aku nak siapkan NOVEL aku,

dan menulis di wattpad zuezue antara usaha aku untuk memberikan penamat pada setiap cerita,





(Still ongoing)


(teaser)


(forever ongoing😅)




walaupun reader nya suam-suam kuku, 

eh tak!, 

SEJUK terus reader dia😞

tapi tak apa, saya sejenis Redha😝

asalkan adalah usaha tu walaupun hasilnya, 

gitulah... 

dan aku letakkan di sini juga, tak semua bab tapi adalah sikit,

sebagai salah satu memori aku menulis,

kerana blog ni dah macam diari aku sedari aku belajar lagi,

kalau aku rindu zaman aku bebas menulis dulu,

 aku akan baca di sini,

sekarang aku menulis tidak sebebas dulu,

entah la,

selari dengan usia dan kematangan kot, 

uishhh, 

tua bebenor gayanya😂

tak... tak... saya masih muda belia,

cuma otak saja dah tua, 

gitulah kehidupan..



xxx_zuezue


Tiada ulasan:

Catat Ulasan