Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Selasa, 19 Julai 2011

Ramadhan Kali Ke-3

Saat aku menulis ni sesungguhnya aku tengah bosan di rumah sambil melayan tv yang tah cite pa, langsung tak masuk kepala. Perhatian akan ada bila aku rasa cita tu menarik untuk dinilai...chewahh!! masuk bidang filem ni susah sikit..hahahahaha..keja nak kritik je...shot xbtul la, jalan cerita cliche la..hahahahha...tapi tak terdetik la pulak nak siar komen kt mana2 sebab aku masih perlu kumpul ilmu cuma yg boleh ak komen hanya jalan cerita untuk mngumpul idea yg lebih baik yang pasal lain tu ak tak berani sebab bidang aku lebih kepada penulisan.....sebab bidang ni memerlukan aku meneroka dengan lebih mendalam sesebuah kehidupan.....tiba2 tersedar yang aku dah lari 10 batu jauh dari tajuk yang aku nyatakan kat atas tu...ok aku masuk kepada tajuk tu pula...

Ramadhan tahun ni mrupakan ramadhan yg ke-3 ak smbut tnpa kluarga, prtma semasa ak di tingkatan empat. kedua sewaktu ak brada di semester pertama pengajianku di UiTM Shah Alam dn yg ketiga pula ialah pda thun ini iaitu smasa ak brada di semester tiga dalam pengajian ku ini......PERASAAN?? entah la...hati akn trsentuh wktu smnggu dua sbelum brakhirnya bln puasa krna swaktu ini lah lagu2 raya akn dimainkan..hati ini mula la nk sedih2 mcm xleh nk beraya ngan kluarga...klau nk d'fikirkan kmbli mcm lawak sngat tpi nk buat mcm mna klau hati dh gatal nk sdih, mata pula dh gtal nk nangis......ak pn layan je la...hahahhaha......cuma kdang2 ak trfikir jugak....mcm mna klau ak brada di perantauan...uwahhh....msti lagi sdih kn.....ckp ngan mak ngan ayah kt dlm fon pn msti nk nangis kn.....hahahhahahaha...tpi xda la truk smpai mcm tu kot.....nk petik balik dialog yg ak ckp kt mak ngan ayah smlam : jiwa mau kental ma.... ( dialog ni msa kaki ak kna balun ngan ayah smlm....tergeliat punya psal)....mak ngan ayah hanya gelak je.... pape pun pengalaman akan mengajar kita tntang khidupan....slagi kita tidak lalui sndri pngalaman tu, slagi itu kta tidak tahu stakat mna kekuatan kita mlaluinya........mngkin jiwa kita akn goyah atau mngkin akn kental.......erm....fikir-fikir kn dn slamat beramal.....hihihihii.... (smpat jgak jdi kaunselor dlm blog ni....layan je la....)





full of love : xxx_zue zue

Tiada ulasan:

Catat Ulasan