Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Sabtu, 5 Januari 2013

MoTiVaSi BuAt DiRi

Assalammualaikum,

Masing-masing punya pandangan sendiri tentang kehidupan dan termasuk juga aku, bohong la kalau aku tidak pernah mengimpikan kehidupan lain terutama yang terukir indah dalam novel, movie malah cerita carton seperti Barbie sekalipun (aku layan tau cita Barbie tu...hahahha xsesuai btul dngan umr). Aku pun MANUSIA... tak pernah lari dari menginginkan yang lebih baik, lebih canggih, lebih bahagia...segalanya lebih la... tapi bagi aku...kehidupan dalam cerita2 fairy tale hanya untuk menghiburkan kita sahaja...selain memberi nilai murni untuk diterapkan dalam kehidupan seharian....tak perlu mencemburuinya....kerana kehidupan kita unik dengan  cara kita tersendiri... 

Tak Percaya?

Cuba kita lihat, kita mungkin mengalami masalah yang sama tapi masing2 akan membuat cara menyelesaian dan cara menanganinya dengan berbeza. Kehidupan kita bukan macam masalah matematik yang punya fomular yang tetap untuk mendapatkan hasilnya yang tetap... dunia setiap seorang manusia adalah berlainan sama sekali dari dia dilahirkan sehingga ia meninggal satu hari nanti...


Tak nak cakap banyak...

Setengah orang akan cakap, kau tak pernah mengalaminya dan kau tak akan tahu apa rasanya... Tapi percaya lah, kata-kata orang yang tak pernah mengalaminya kadang-kadang jalan keluar buat sesuatu masalah yang kadang-kadang jawapanya senang tapi tidak terfikir oleh orang yang mengalami masalah kerana fikiran dah terlalu berserabut dengan pelbagai perkara....yang penting kita hendaklah sentiasa bersyukur dengan apa yang kita dapat sekarang....Alhamdulillah

Cukup sampai sini....

Apa2 pun saya nak mengucapkan Selamat Tahun Baru 2013 buat semua yang mengenali diri ini dan followers blog Zulaikha Sabri ini...moga azam tahun baru kita buatkan kita lebih maju pada masa akan datang...insyaAllah...



xxx_zuezue

Tiada ulasan:

Catat Ulasan