Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Selasa, 7 Februari 2012

NaMa PeNa

Hai semua, kepada yang rajin singgah diucapkan terima kasih banyak-banyak... untuk entry kali ni aku nak cakap pasal nama pena.... ramai penulis menggunakan nama pena yang gempak2 dan kadang2 penuh misteri jadi aku pun terfikir nak cari (mungkin)... adakalanya aku rasa nama pena ini bergantung kepada keperibadian penulis itu sendiri atau gaya penulisan penulis. Walaupun kadang-kadang aku memuji penulis2 yang mempunyai nama pena yang menarik tapi aku tetap buntu mencari nama pena buatku...

okay...terus terang aku cakap 'zuezue' bukanlah nama pena...ia sekadar nama panggilan
 untuk kawanku sahaja tak lebih dari itu


nak tahu sebab apa? (xnak tahu sila blah dari blog ni sekarang..:-P), aku masih menghargai nama ayah  dibelakang nama ku...itu yang penting kerana bagi aku...dia lah segala-galanya. seorang ayah, pelindung dan hero dlm hidupku selain ibuku tercinta. dan kedua ialah kerana aku amat menghargai nama ZULAIKHA itu sendiri, kerana inilah hadiah IBUBAPA ku buat anak mereka yang tercinta kerana nama adalah satu doa. doa untuk seumur hidupku. Oleh kerana itu, walaupun di akhir entry aku, aku selalu menulis xxx_zuezue, atau rakan2 terdekatku selalu memanggil 'zue'...namaku atau nama penaku tetap ZULAIKHA SABRI !! kalau tak caya...cer tengok nama blog...:-)


p/s: sorry ayat lintang pukang pulak ari ni...erm...mungkin sebab penangan tak nak balik kolej la ni.

salam sayang: xxx_zue zue


3 ulasan:

  1. tlg crikkan jugak kat aku satu nama pena..hehe

    BalasPadam
  2. hahahahahaha.... 'syiera syahirah' tu mcm dh mnrik je...

    BalasPadam
  3. Nama panggilan tu sesuai dgn diri saudari :)

    BalasPadam