Rabu, 15 Februari 2012

SaKiT hAtI

sakit hati....satu pnyakit yang kadang2 berbahaya...kerana sakit hati ni kadang2 boleh mencipta dendam dan dendam boleh pergi kepada jenayah atau dosa...mungkin aku juga tidak sebagus mana dalam menilai, melihat dan mengawal keadaan tapi sejujurnya aku takut orang tidak suka dengan apa yang telah aku lakukan...walaupun aku tawar hati dalam sesuatu...aku lakukan hanya untuk kawan2 ku...aku akan diam jika ada yang tidak kena atau tidak aku setuju kerana aku takut cara aku yang tidak sama dan salah....bising (tak puas hati) hanya sehari dan kemudian aku akan terima dengan seadanya....tolong jangan buat aku rasa sakit hati kerana aku berusaha untuk tidak mengerti apa yang patut mencederakan hati ini. Jangan buat aku menangis kerana aku masih belajar untuk tidak akan pernah menangis lagi...dan jikalau aku menangis, itu bermaksud benteng yang aku bina, pecah minta dibina lagi dan lagi...

dan di hadapan kamu...kamu dan kamu...

aku akan terus senyum, ketawa, gembira, masam,muram atau marah tanpa pernah menangis lagi dan lagi...

"saya tak nak nangis dah..."

xxx_zuezue

1 ulasan:

  1. Crying removes toxins that can cause stress; so when you're in deep trouble- submit to your emotional feelings. It will reduce chance of getting stress sicknesses.

    BalasPadam