Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Selasa, 2 April 2013

PeNgAlAmAn DuLu

Salam,
Hari ini demi mencari nota masa diploma dulu, aku telah buka balik buku yang mngkin tercatat nota dalamnya... (nmpak sangt nota aku duduk merata...) cari punya cari aku terjumpa diari aku....sebenarnya bukan buku diari tapi boleh dikatakan pengalaman aku... Dulu masa bulan 5 tahun lepaskan ak prnah masuk hospital... rupanya dalam keadaan sakit tu pn ada benda aku tulis....ermmm... kt bawah ni ak salin balik apa yang aku tulis masa tu... :

28/5/2012
8.43 PM
Dear Diary,
Tangan masih menggigil (baru lepas makan ubat) tapi digagahkan juga aku menulis. 27/5/2012 mencatat rekod bila setelah hampir 15 tahun tak masuk hospital (selain masa kecil dulu), aku kini terlantar di Hospital Sultan Abdul Halim Sungai Petani Kedah. Aku bukan seorang yang ramah tapi aku pemerhati kehidupan. Aku melihat kasih sayang merupakan aspek yang bernyawa di sekeliling aku. Kasih sayang suami terhadap isterinya, ibubapa terhadap anaknya, cucu terhadap neneknya, pakcik terhadap anak sedaranya dan mungkin nurse terhadap pesakitnya. Baru 30 minit tadi seorang suami menyuap isterinya dengan sabar. Baru sejam setengah tadi aku melihat kanak2 india bermain dengan kanak2 melayu tanpa gentar diwajahnya.
Arhhh....bertapa amannya dunia tanpa politik tapi wad ni panas...tu je yang aku tak tahan, yang lain okay rasanya...






Itulah pengalaman aku....tiada benda pada masa tu yang dapat menceriakan aku selain melihat orang disekeliling ku....3 hari 2 malam di hospital berjaya buat aku lebih matang mengenal kehidupan sekeliling yang dulunya tidak pernah aku hirau... Diari tersebut ialah apa yang aku rasa masa tu....kalau tengok tulisan aku balik masa tu aku tau tangan aku betul2 menggigil...hahhaha....


xxx_zuezue




2 ulasan:

  1. hg tak bgtau pun yg hg masuk hospital tahun lepas...kejamnya...=_="

    BalasPadam
  2. hahahaha....xda bnda yg serius pn....cma besa lah...asma....hahahha

    BalasPadam