Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Sabtu, 13 Ogos 2011

Kenangan Puasa II

Semalam bersamaan 12 ogos 2011, aku pergi berbuka dekat rumah kawan ayah Agi untuk tahun yang kedua (pertama kali masa ak sem 1-tahun lepas). Nak kata best pun tak juga sebab masa nak pergi tu buat pertama kalinya aku muntah sampai 6 -7 kali kerana perut masuk angin. bila dah lega muntah, perut aku pulak sakit sangat2 sampai aku sendiri tak tahan....mang la muka aku toya je waktu pergi tu (lau ikutkan ak mang tak nak pergi dah tau) tapi disebabkan aku mengambil bahagian dalam persembahan, aku gagah kan juga badan ni....buka puasa pun ak makan kuih2 je....sebab dah tak lalu nak makan benda lain.....lepas berbuka aku terus pinjam bilik sebab nak rehat. Alhamdulillah lepas berehat, sakit aku makin kurang, mungkin penangan ubat yang aku makan kot....dan aku boleh membuat persembahan dengan baik  (agaknya lah).
cakap sal persembahan, inilah buat pertama kalinya aku dapat buat persembahan mendeklamasikan sajak hasil tulisan aku dan hafidzah wahab depan khalayak ramai. kalau nak cakap sal perasaan masa tu, jangan tanya la....mang gemuruh sangat2 sampai tangan aku sejuk sangat2....tapi bila dah selesai segalanya, rasa gembira je...

disebabkan aku membuat persembahan, aku ditemuramah oleh wartawan yang hadir....wahh!! pertama kali dalam sejarah hidup tu..tapi tuk surat khabar apa aku tak pasti la....hahahahaha...pastu sempat jugak aku memotivasikan adik-adik @ bakal-bakal komander intek 46 masa tunggu jam menunjukkan pukul 2....aku harap dengan segala pengalaman yg aku beri pada mereka, mereka tak tarik diri dari keputusan yang mereka pilih dan dapat menjadi sebahagian daripada kami komander kompeni N.



**dalam masa 1 hari, pelbagai benda yang jadi pada aku.....erm...semuanya kenangan di bulan puasa....


yang benar  : Zulaikha Sabri @ xxx_zue zue

2 ulasan:

  1. hebatny org yg boleh deklamasi sajak depan orang ramai.. :)

    tulisan kecik sangat la.. :0

    BalasPadam
  2. hahahaha.....terima kasih...saya masih belajar.. :-)

    BalasPadam