Isnin, 5 September 2011

uBaT ohh....... UbAt....

kawan   : zue, ada orang tanya ubat banyak2 atas meja tu, zue sakit apa?
Saya     : sakit? oh...ubat tu saja standby takut sakit...
kawan  : untuk kompeni ke? (gelaran untuk kumpulan fakulti dalam kokurikulum)
Saya    : tak da la, kalau nak  boleh je....ada panadol, ubat selsema, ubat tahan sakit etc...


sebenarnya aku sendiri tak sangka akan ada orang fikir aku sakit serius, sebab memang dari aku tingkatan empat lagi mak dan ayah dah ajar aku bawak bekalan ubat sebab nanti senang, tak payah susah2 nak ke klinik/hospital at least aku dah ok sikit kan....aku pulak jarang tunjuk bekas ubat tu (sebab selalunya letak dalam loker). dan setiap kali aku balik rumah kat kedah, aku akan check least kan ubat yang dah habis supaya bekas ubat aku sentiasa dapat berkhidmat bila diperlukan....ye aku amat terkejut...mungkin lepas ni aku kena sorok kan bekas ubat tu dalam loker supaya tidak ada orang fikir yang bukan2. mungkin kawan aku ni bukan orang yang pertama...kalau dia tak tanya mungkin aku masih tak sedar akan pemikiran orang terhadap kotak ubat tu...hehehehehe.... :-P



p/s : baik korang sediakan jugak kotak ubat, mana tau nanti berguna. Tambahan pelajar macam aku yang duduk berjauhan dari keluarga ni.......sekadar cadangan..


ubat yang perlu ada dalam kotak tu (semua ubat2 ni boleh didapati kat famasi) :

- ubat selsema
- ubat batuk
- gula2 sakit tekak
- panadol
- minyak cap kapak
- saloplas (utk sakit belakang @ sakit kepala)
- ubat tahan sakit
- ubat sakit perut
- ubat keperluan sakit kekal (mcm aku ada asma, dlm kotak ubat tu msti la ada pam asma n ubat pil asma)
- minyak panas

salam sayang : xxx_zue zue

Tiada ulasan:

Catat Ulasan