Sabtu, 28 Januari 2012

DuLu, KiNi & SeLaMaNyA...

Seorang demi seorang ada kisah pengenalan yang tersendiri hinggalah bila aku di tingkatan 3, kami betul2 rapat... segala dilakukan bersama. Aku (ika), Jan, Siti, Bainun, Ubaidah, dan Farah. bohong kalau kami tak pernah bergaduh sesama sendiri, dan biasanya ada sahaja antara kami menjadi orang tengah yang menyatukan kembali dan percayalah kami punya peranan masing2 brgantung pada perangai....

Tapi itu dulu, sejak di tingkatan 4. aku punya haluan perjalanan yang berlainan dari rakan-rakan ku yang lain kerana aku tekat menerima tawaran ke sekolah teknik manakala kawan-kawan masih setia di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Pasir... Tapi aku tak pernah lupakan setiap kenangan kami bersama dan perangai kami yang tiap satunya berbeza 
 
Jan - suka mengusik, suka cita sal lelaki
Ubaidah - agak matang dalam sesetengah perkara n kdang2 mcm bdak2 dlm sesetngah prkra
Bainun - cute, paling pemalu dan sangat tak suka panas
Farah - selalu buat aku ketawa, tambahan kalau aku sedang bersedih, pendengar yang baik
Siti - kuat Merajuk
Ika (aku) - selalunya aku memengang status kawan yg paling matang antara semua walaupun aku lahir lewat dari semua....



kini aku dapat tau, Farah sudah berkahwin tahun lepas dan kini kehadiran cahaya mata Mohd Farish Naqim telah mewarnai hari-harinya....walaupun aku antara orang yang lambat tahu mungkin sebab lost contact aku tetap tumpang bahagia dengan berita itu... sekurang-kurangnya aku tahu dia bahagia dengan hidupnya... terbayang kenangan kami bersama...sampai bila-bila pun korang tetap kawan2 aku ketika susah senangku dan aku sayang sangat kat korang....


p/s : "IKA" adalah antara nama panggilan untukku 


luv : xxx_zue zue

1 ulasan: