Ahad, 29 April 2012

GeLaBaH

Terus terang ak katakan...ak tak suka rasa gelabah atau takut yang berlebihan....kerana saat inilah aku rasa ak nak keluarkan jantung supaya duduk di luar badanku... ada masanya aku boleh bertenang....luar biasa tenangnya bila berhadapan dengan sesuatu sehinggakan orang akan tanya :

 'asal ko releks sangat?, macam tak jadi apa2...'

Biasanya aku akan balas dengan senyuman atau ketawa, kerana apa...aku tak suka akan rasa gelabah... dan bila aku gelabah...orang disekeliling akan sangat menyesal bila buat aku gelabah...sesuatu yang senang terasa sukar...sesuatu seperti bernafas pun aku dah tak rasa penting untuk aku lakukan ketika itu...yang aku tahu aku mesti lengkapkan...atau selesaikan benda yang membuat aku gelabah itu...dan biasanya orang disekeliling aku akan terpengaruh dengan tindakan aku yang kelam-kabut dan suara aku macam tengah menangis (padahal aku tak menangis pun..)


Ye...bila teringat balik peristiwa itu akan menjadi bahan gelak oleh kawan2 ku... tapi sehingga sekarang aku masih tak pasti bagaimana nak mempengaruhi fikiranku supaya berfikiran sentiasa tenang bila dilanda masalah...

salam sayang : xxx_zuezue



2 ulasan:

  1. haha..tu la..mcm hilng kad matrik ritu..keh33

    BalasPadam
  2. hahahha...masa tu memang ak lost my mind skjap...hahahha...sian kt ko, wardah n nad kerana melayan kegelabahan aku...hahahha

    BalasPadam