Ahad, 23 Oktober 2011

IstAnA, pUlAu @ PaNtAi.....

Dulu istana, sekarang pulau dan pantai pulak.....teknologi canggih masa kini kalau tak manfaatkan memang anda seorang manusia yang rugi.....disebabkan teknologi jugak aku dapat gambaran pelbagai keindahan ciptaan Ilahi....arhhh..bertapa aku ingin merantau dan pergi ke tempat2 yang indah dalam dunia ni..mengambil gambar2 yang cantik dan mengabadikan kenangan dengan mengamati dan melihat sendiri keindahan2 itu.....


cantik kan pulau ni....  "Capri is one of the most beautiful Island in the world"
itulah petikan yang diberikan tentang pulau Capri yang memang terang lagi bersuluh kenyataannya...

Bab istana pulak, aku bukan nak bermimpi nak menjadi seorang puteri ataupun isteri kepada jutawan yang memiliki banyak harta hingga memiliki istana  sebagai singgahsana terindah tapi aku ingin melawat atau lebih tepat lagi ingin menikmati keindahan istana itu sahaja....aku sedikit pun tak pernah bermimpi atau berimpian menjadi macam snow white.... kerana aku hanya ingin berada disana dan menikmati keindahannya.... sebenarnya kecantikan terus daripada mata ialah kecantikan yang tiada tolok bandingnya....sebab itu aku suka untuk lihat sendiri..... mula suka istana2 ni sejak aku masuk ke alam anime kegemaran aku ....arhhh.....aku harap sangat dapat menjadi sebahagian orang yang dapat menikmati sendiri keindahan itu....

Mont St. Michael, Perancis

Neuschwanstein Castle, Jerman 

cantik kan?,dalam link ni (10 Istana Tercantik di Dunia) korang boleh tengok semua istana2 yang cantik dan aku pasti korang akan mula berimpian yang sama macam aku......iaitu ingin sekali melihat keajaiban itu sendiri....dengan menggunakan kesemua pancaindera korang yang ada....mungkin satu hari nanti..mana tahu ada rezeki aku nak melawat istana2 ni.......hahahahhaa....mungkin aku boleh mimpi yang indah sekarang....


salam sayang : xxx_zue zue

Tiada ulasan:

Catat Ulasan