Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Jumaat, 7 Oktober 2011

SiApA sAyA xxx_zue zue

Salam, buat pertama kalinya aku berani nak tulis pasal siapa diri aku yang memegang tandatangan xxx_ zue zue dalam blog ni.....erm.....siapa aku eik....nama yang diberi semenjak berumur 2 hari ialah Zulaikha binti Sabri yang kini berumur 19 tahun (2011). kini sedang menambung pengajian di UiTM Shah Alam kampus Puncak Perdana dan mengambil Diploma Penulisan Artistik (semester 3). dekat kampus, aku punya 2 kehidupan yang berbeza, iaitu sebagai seorang pelajar yang sedang melanjutkan pelajarannya dan juga seorang komander yang membantu cikgu menguruskan pelajar-pelajar semester 1 yang mengambil kokurikulum Kesatria Negara. dari sem ke sem, pelbagai pengalaman pahit manis aku alami bila bergelar komander, almaklum la....komander ialah insan yang paling dibenci tidak kira lah dipadang kawad atau pun diluar (sesetengah yang berdendam la) kerana bagi mereka kitorang ni kerek sey....kerja nak marah orang je tapi bagi aku itu satu cabaran untuk menjadi tegas kerana dalam Kesatria Nagara sendiri tiada prinsip mesra pelajar......tapi bila aku tidak memakai baju uniform, atau t-shit yang berkenaan Komander Kesatria Negara, aku adalah manusia biasa yang reti tersenyum mesra dan reti bermesra dengan sesiapa yang menegur.......walau apa pun aku sangat berharap kawan-kawan memahami tugas aku bila setiap kali aku menyarungkan pakaian kesatria.....susah lah kalau sedang aku bertugas, korang nak terasa dan merajuk dengan aku semata-mata aku ni kawan korang dan aku layan korang sama dengan budak-budak lain.... tapi aku cukup bertuah kerana kawan baik aku iaitu Nur Faezatul Farhana tu tidak pernah salah anggap dan sentiasa menghormati aku bila aku sedang bertugas....sangat beruntung dapat kawan macam dia, sebab aku tak suka nak pujuk orang yang merajuk pasal hal yang remeh...(sorry la k...)

k la...nanti aku sambung lagi k.....Salam Sayang....


xxx_zue zue

2 ulasan: