Zulaykha Zuhayra

Zulaykha Zuhayra

Jumaat, 30 Disember 2011

aNgaN & sEdAr..

Sebenarnya jalan-jalan kat Sungai Petani Kedah ni kadang-kadang agak membosankan kalau menaiki motor tambahan pula jalan dari rumah aku nak ke pusat bandar atau ke sekolah aku dulu...... jalannya seperti labuh raya tapi cuma tak da tol je...di sebabkan jalannya macam tu...kalau aku naik motor, fikiran aku selalu melayang.... macam-macam perkara kadang-kadang dipersoalkan dan diwaktu ini la aku biasanya muhasabbah diri dengan menilai setiap apa yang aku lakukan dan bakal aku lakukan dalam minit, jam atau hari-hari seterusnya....tapi apa yang bestnya....aku tak pernah langgar apa-apa disebabkan fikiran ku yang tak 100% ada di jalan raya.....dan bila aku sampai ke destinasi biasanya hati aku akan tenang hasil daripada keadaan ku itu.....aku dah jadi terbiasa dan pertama kali aku melakukannya ialah masa aku tingkatan 5 kerana sekolah aku masa tu memang agak jauh dan aku bawak motor setiap pagi dan petang yang mengambil masa sekurang-kurangnya 20 hingga 30 minit (brgntung pd kelajuan)....suasana pulak tenang dan tak jem ( memang tak pernah jem selama aku duduk kedah ni...) jadi tiada apa-apa yang menyebabkan aku harus memberikan tumpuan.....kadang-kadang aku fikir jugak, bahaya tak apa yang aku buat ni...tapi setakat ni...lubang pun susah aku nak terjun ke dalamnya (Alhamdulillah...:-))...apa tah lagi yang lain dan ini bermaksud aku tetap memberi tumpuan pada pemanduan......


p/s : hanya nak berkongsi.....



love : xxx_zue zue

Tiada ulasan:

Catat Ulasan